úterý 9. dubna 2013

Insanity

Hi everybody!
První článek v rubrice Když cvičím... A hned na to jdeme takhle zvostra! A proč by ne, že ? Bude řeč o mém milovaném Insanity. Znáte tenhle skvělý program? Jestli ne, tak pár řádků na úvod, abyste věděli, o čem a o kom je řeč.
Týpek vlevo je Shaun T. Během cvičení to mezi námi občas skřípe a já na jeho účet posílám nejednou nehezká oslovení. Ale pak, když docvičím, je to miláček :D. No dobře, už opravdu k věci. Jestli se rozhodnete pro Insanity, bude vás tento svalovec 2 měsíce drtit. 6 dnů v týdnu. 240 minut v týdnu. No není to krása?
Říká se, že tento dvou měsíční program není vhodný pro začátečníky. Potvrzuji. Je to opravdu náročné a to i pro ty, kteří mají něco za sebou... Ale současně je to výzva. Další krůček nahoru pro vás.:)
Jedná se o kardio, takže samé skákání, ale zkuste to ty dva měsíce vydržet, překonejte se a výsledky se dostaví. A budou krásné, ach. Podívejte se sami:

Před samým začátkem je dobré vytisknout si takové dva pomocníky. Prvním je tabulka pro zapisování si výsledků z fit testů a tím druhým je tabulka s přehledem pořadí cvičení. Používám obojí a rozhodně to usnadňuje práci. 
Pokud si říkáte tak jo, jdu do toho, super! Začněte fit testem. Je to workout s 8mi cviky, každý děláte minutu, počítáte si počet provedení a výsledek si zapisujete. + je, že na to nebudete sami, budou s vámi cvičit dva Shaunovi cvičenci, Shaun ukáže jak má cvik vypadat a bude vás povzbuzovat.
Poté už pojedete podle kalendáře, workouty se dají v pohodě stáhnout, pokud vám plná verze už neleží na stole. 

Plyometric cardio circuit.
Jsem zničená ze včerejšího fit testu, nicméně potřebné zapálení a nadšení mi nechybí a tak se pouštím do Plyometric. Začátek videa se mi líbí. Říkám si, že to pěkně udělali a ještě pořád mám úsměv na tváři... Warm up. Okey, tohle nemůže být nic strašného, trošku si zahopsáme, zahřejeme se a bude to... What the fuck. Má to asi 9 minut a není to žádná pohodička. Solidně se potím a funím jak lokomotiva a tak je pro mě následný stretching vyloženě spása. Srdce a plíce se trošku vzpamatují, svaly pochopí, že se ještě nekončí a jde se na to. Leje ze mě jak z protrženého mraku, oči pálí ze stékajícího potu, občas si dávám přestávku i když to zrovna není v plánu, ale pak pokračuju s odhodláním dostat ze sebe maximum. A povedlo se, ke konci si připadám skoromrtvá, ale hormony štěstí lezoucí na povrch mě vrací zpátky k životu.

Cardio Power & Resistance
Taky dobrá makačka, ale přišlo mi to jednodušší jako Plyometric. Pršelo ze mě stejně jako u předchozího dne, ale tělo už vědělo do čeho jde a bylo to možní i díky tomu malinko snažší.

Cardio Recovery
Bože, děkuji ti za tenhle workout, mé svaly ho potřebovaly. Velmi příjemný začátek, ale Shaun mě nenechává dlouho čekat a trápí mé stehýnka. Aaachjo. Ale ano, je to přijatelnější než dva předchozí dny.

Pure Cardio
Shaun není blbý. Velmi dobře věděl, proč nám dal včera cardio recovery - aby nás mohl dneska totálně zruinovat. Funím jak 2 3 lokomotivy jedoucí nejvyšší možnou rychlostí. Piju a popadám dech pořád častěji a častěji. Nevzdávám se. Občas si zařvu, občas si zatleskám, v jednu chvíli otevírám okno dokořán a vystrkuju ven půlku těla, pak běžím dát obličej pod chladnou vodu...ale nevzdávám to.

Přišla jsem na to, že...
  • se vyplatí neflákat strečink - jak ten na začátku, tak i ten na konci
  • když je mi špatně, je blbost mlet z posledního, ale je potřeba dopřát si pauzu
  • mé tělo zvládne víc, než jsem si myslela
LET'S DO IT !!!





1 komentář:

  1. Ahoj, tvůj článek mě zaujal a chtěla bych to zkusit :)) ale nepochopila jsem jaké výsledky si mám zapisovat do té první tabulky, tam mám zapisovat kolikrát co udělám za tu minutu?! :))(teprve jdu stahovat:D :))

    OdpovědětVymazat